Procedura postępowania na wypadek podejrzenia u pracownika szkoły zakażenia wirusem COVID- 19
- Szczegóły
- Kategoria: Szkoła Podstawowa
- Opublikowano: piątek, 28, sierpień 2020 18:26
- Jan Wieczorek
W przypadku wystąpienia u pracownika szkoły będącego na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie COVID-19 pracownik:
1) niezwłocznie przerywa swoją pracę,
2) informuje Dyrektora lub osobę wyznaczoną o podejrzeniu zakażenia,
3) zachowuje stosowny dystans i środki ostrożności podczas poruszania się po jednostce (wyłącznie w niezbędnym zakresie), aby nie dochodziło do przenoszenia zakażenia,
4) pozostaje w odizolowanym pomieszczeniu w oczekiwaniu na dalsze polecania.
Dyrektor lub osoba wyznaczona przez Dyrektora:
1) wstrzymuje przyjmowanie do szkoły kolejnych uczniów do czasu umycia i dezynfekcji obszaru, w którym przebywał i poruszał się pracownik;
2) zawiadamia Powiatową Stację Sanitarno - Eepidemiologiczną i stosuje się do wydanych przez nią instrukcji i poleceń;
3) zachowuje stosowny dystans i środki ostrożności w przypadku kontaktu z pracownikiem, u którego podejrzewa się zakażenie;
4) sporządza listę osób, z którymi pracownik podejrzany o zakażenie miał kontakt, aby w razie potrzeby przekazać ją Powiatowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej.
Obszar, w którym przebywał i poruszał się pracownik z podejrzeniem zakażenia COVID-19 jest niezwłocznie skrupulatnie myty, a powierzchnie dotykowe, takie jak klamki, włączniki światła, poręcze, są dezynfekowane przez osobę do tego wyznaczoną.
Pomieszczenie, które przeznaczone było do izolacji osoby z objawami chorobowymi po opuszczeniu go przez pracownika z objawami, jest myte i dezynfekowane.