KONKURSY JĘZYKOWE W I SEMESTRZE

Kategoria: Aktualności
Opublikowano: czwartek, 18, luty 2021 09:21
Andrzej Czupryna

                                W pierwszym półroczu roku szkolnego 2020/2021 odbyło się kilka konkursów języka angielskiego i niemieckiego na różnych szczeblach, w których uczestniczyli uczniowie naszej szkoły.

MEMORY MASTER:

20 listopada 2020 roku 15 uczniów klas IV-VIII przystąpiło do napisania testu on-line w jesiennej edycji ogólnopolskiego konkursu leksykalnego „Memory Master”. Warto podkreślić wysokie osiągnięcia naszych uczniów, zawierające się w przedziale 73%-99%. Wyniki powyżej 90%, a tym samym tytuły laureatów II i III stopniauzyskali:

Wyróżnienia otrzymali:

W konkursie udział wzięli także: Magdalena Złotnik(kl. IV), Ewelina Chrapusta, Michał Mosio (oboje z kl. V), Magdalena Skowron (kl. VI), PatriziaCione, Karolina Guzik (obie z kl. VII) oraz Oliwia SkowroniMateusz Misiaszek (reprezentujący kl. VIII).

MAŁOPOLSKI KONKURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO:

W tym samym miesiącu (18 listopada 2020 roku) w szkolnym etapie „Małopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego” udział wziął uczeń klasy VIII – Nikodem Bieniek. Pomimo osiągnięcia wymaganej liczby punktów Nikodem nie zakwalifikował się do etapu rejonowego.

XII POWIATOWY KONKURS PIOSENKI ANGLOJĘZYCZNEJ:

Kolejnym konkursem, który odbył się w I semestrze był „XII Powiatowy Konkurs Piosenki Anglojęzycznej” zorganizowany przez Zespół Szkół im. W.S. Reymonta w Brniu. Tegoroczna edycja miała tematykę świąteczną i z powodu panującej sytuacji miała formę zdalną. Naszą szkołę reprezentowała uczennica klasy VIII – Martyna Kaczówka, która w świątecznej scenografii wykonała jedną z najbardziej popularnych piosenek bożonarodzeniowych „LastChristmas” w wersji akustycznej. Nagranie Martyny zdobyło uznanie w oczach jury, które zdecydowało o przyznaniu jej I miejsca.

JĘZYKOWY KALENDARZ ADWENTOWY 2020:

W grudniu przeprowadzono także kolejną II edycję szkolnego konkursu„Językowy Kalendarz Adwentowy”, w którym uczniowie każdego dnia Adwentu rozwiązują przygotowane dla nich zadanie. W tym roku był on podzielony na 2 wersje – anglojęzyczną dla czwartoklasistów oraz niemieckojęzyczną dla uczniów klas VII-VIII.

Klasa IV miała za zadanie utworzyć słowniczek zawierający 48 wyrazów związanych z tematyką bożonarodzeniową. 6 uczniów każdego dnia znajdowało angielskie odpowiedniki 2 słówek. Spośród nich największą poprawnością wykazali się:

Uczniowie klas najwyższych przez 24 dni szukali odpowiedzi na pytania związane z tradycjami bożonarodzeniowymi krajów niemieckojęzycznych, które, jak się okazuje, przeniknęły również do naszej kultury. Po zsumowaniu punktów przyznano następujące lokaty:

Gratulujemy!

Fotogaleria